D&M Holding heeft besloten om de merken Escient (mediaserver) en Snell (luidsprekers) niet meer voort te laten bestaan, om meer aandacht te kunnen geven aan haar andere merken.
De erfenis van deze merken zal voortleven in Denon, Marantz, McIntosh en Boston Acoustics, maar de namen zullen verdwijnen.[showadsense2]
Escient mediaservers
Het merk Escient is jarenlang bekend geweest als leverancier van high-end multimedia servers, met onder andere multiroom video servers. Het was één van de belangrijkste pioneers in dit segement, had hier jarenlang een groot marktaandeel in, maar de afgelopen jaren is dit aandeel sterk geslonken door diverse nieuwkomers.
Bezitters van een Escient systeem blijven ondersteuning krijgen, inclusief software-updates. Toch sterft de technologie niet bepaald een stille dood: het Loewe Mediacenter is volledig gebaseerd op Escient technologie. En in de toekomst kunnen we ‘Escient-esque’ technologie verwachten in Denon en Marantz apparatuur.
Snell luidsprekers
Ook voor luidspreker merk Snell is het doek gevallen. Deze was met name gespecialiseerd in de wat hogere klasse luidsprekers, zowel losstaand als voor inbouw.
In het persbericht meldt D&M dat in “het veranderende landschap van de luidspreker industrie” het extreem moeilijk is om Snell winstgevend te houden. Boston Acoustics zal hoogstwaarschijnlijk kunnen profiteren van de opgebouwde know-how binnen Snell, hoewel D&M al langer de kennis goed verdeeld tussen haar merken.
Goede uitgangspositie voor D&M
Volgens het bericht is het zeker niet zo dat deze drastische maatregelen worden genomen omdat D&M er financieel slecht voor zou staan. Exacte cijfers worden niet genoemd, maar met termen als ‘goede positie’ en een “significante verbetering van de winstgevendheid” zouden ze 2010 in willen gaan – het jaar waarin Denon 100 jaar bestaat.
Dit jaar zal bovendien verder geïnvesteerd worden in nieuwe ontwikkelingen, met technologieën als streaming en netwerken, en gebruikersgemak en integratie.
[via CEpro]
Geef een reactie