• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
AVblog

AVblog

AVblog

  • Home
  • Woordenboek
  • Contact

LG ThinQ voor alle intelligente electronica

26 december 2017 By Johan de Groot Reageer

LG is – net als de meeste grote merken – steeds meer bezig met Artificial Intelligence. Om duidelijk te maken welke producten nu allemaal ‘kunstmatig intelligent’ met elkaar praten heeft LG daarom een eigen ‘sub-merk’ in het leven geroepen: ThinQ.

Alle huishoudelijke apparaten, consumenten-electronica en overige apparaten met het ThinQ logo zullen met elkaar praten en leren van jouw gedrag.

LG geeft aan dat ThinQ producten ‘de mogelijkheden hebben voor deep learning en te communiceren met een andere product, gebruik makend van diverse AI technieken van partners en van LG’s eigen AI technologie DeepThinQ.

 

DeepLinQ

Er is een duidelijk onderscheid tussen DeepLinQ en LinQ. De eerste is de techniek die LG zelf heeft ontwikkeld voor kunstmatige intelligentie, en LinQ zijn de producten waar deze in toegepast kunnen worden, maar de AI eigenschappen kunnen ook van andere (niet-LG) technologieën komen.

DeepLinQ is op CES 2017 aangekondigd; voor de komende CES zal LG zich mogelijk meer richten op de toepassing hiervan.

Mogelijkheden

Wat de extra mogelijkheden gaan worden is niet vermeld; alleen het feit dat er iets gaat gebeuren is bekend gemaakt. LG geeft ‘geen verdere informatie op dit moment’. Hoe we de mogelijkheden van LinQ kunnen gaan ‘ervaren’ zal dus nog onduidelijk blijven, maar hopelijk zullen er wat sluiers opgelicht worden op de CES 2018 in de tweede week van januari.

Eén van de aspecten waar AI veel wordt toegepast is het ‘persoonlijker’ maken van diensten. Wellicht weet je LG televisie straks al wat je wilt zien voordat je zelf Netflix hebt opgestart, op basis van je net uit de koelkast hebt gepakt. Stemherkenning is de trend van 2017, dus dat zal er ook bij horen. Of ‘ziet’ je wasmachine dat je nieuwe onderbroeken nodig hebt…

Grote kans (of groot risico) is het op maat maken van reclames die je ziet op TV, op basis van niet alleen je kijkgedrag, maar ook door wat je doet in huis (LG biedt een breed assortiment aan huishoudelijke apparaten: wasmachines, drogers, koelkasten, vriezers, vaatwassers, stofzuigers..) en daarbuiten (LG telefoons). En als fabrikanten hun kennis van jou gaan delen zal dit alleen maar beter/irritanter gaan worden (doorhalen wat niet van toepassing is).

 

Gerelateerd:

Sharp Videowall PN-V701 Sonos PlayBase Test: Marantz SR7005 AV receiver Verslag CES 2011 – deel 1 LG televisies onderdrukken Vuvuzela

Categorie: Artificial Intelligence, Home Automation, LG

Lees Interacties

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Primaire Sidebar

Zoek door AVblog

populaire artikelen

V-Moda’s M-200 ANC draadloze noise cancelling hoofdtelefoon

Samsung introduceert The Premiere: een ultra-short throw 4K laser projector

Meridian DSW600 in-wall subwoofer

Amazon Prime nu ook met meerdere profielen

Spotify met realtime songteksten – maar nog niet in Nederland

Veel Denon en Marantz apparatuur zijn nu ‘Roon Tested’

Sennheiser MOMENTUM Wireless 3 – nu ook in ‘zandwit’

Sony WF-XB700 – volledig draadloze hoofdtelefoon met EXTRA BASS

Infographic van 10 jaar Samsung TV’s

NVIDIA Shield Pro komt er aan

Copyright © 2021 · AVblog