Om te voorkomen dat de 3D revolutie tot stilstand wordt gebracht door een gebrek aan 3D content, zijn Sony, IMAX en Discovery een samenwerking aangegaan.
Het grote probleem op dit moment is dat er te weinig 3D ‘content’ beschikbaar is, terwijl de winkels steeds meer gevuld worden met 3D tv’s en idem projectoren. Zonder (goede) 3D films, series en documentaires zullen deze tv’s niet snel verkocht worden, en daarom starten de drie bedrijven volgend jaar zelf met een tv-zender dat 24 uur per dag 3D beelden uitzendt, waaronder veel exclusief materiaal.[showad_large]
Deze 3D joint venture moet kopers van 3D tv’s garanderen dat ze kunnen profiteren van hun aankoop, en tegelijkertijd makers van films (dat zijn zowel Sony, IMAX als Discovery) stimuleren om meer 3D films te produceren.
Programmering
De eerste programmering voor deze (tot nu toe naamloze) tv zender bestaat een combinatie van compleet nieuwe documentaires en tv-premieres van bestaande 3d media.
‘Abandoned Planet’ laat verlaten steden zien, ‘Africa in 3D’ en ‘China’ gaan over onderwerpen die je zelf kunt bedenken, en ‘Jewels of the World’ toont natuurlijke èn culturele wonderen van de wereld in 3D. Deze vier zijn nieuwe documentaires (voorlopig) exclusief voor de Sony/Discovery/IMAX zender, in ieder geval aangevuld met films als ‘Cloudy with a Chance of Meatballs’, ‘Monster House’, ‘Attack of the Giant Jellyfish’, ‘The Haunted’,’Into the Deep 3D’ en ‘ Magnificent Desolation: Walking on the Moon 3D.’
In de aanloop naar de start zullen de maatschappijen voor meer 3D programma’s zorgen via partners zodat er een kanaal ontstaat dat 24 uur per dag ‘hoogwaardige’ 3D uitzendingen biedt. Alleen de VS, maar 3D liefhebbers hier zullen ongetwijfeld ook profiteren van deze samenwerking.
Geef een reactie