In tegenstelling tot eerdere berichten is het mega-scherm van Panasonic lang niet zo slecht verkocht. Sinds het moment dat het 103″ grote scherm in de verkoop ging (juli 2006, eerst in Japan) is dit scherm al weer zo’n 3.000 maal verkocht.

En dat wil dus zeggen dat er gemiddeld per maand ongeveer 125 exemplaren zijn getransporteerd naar diverse locaties overal ter wereld, met een initieel prijskaartje van 70.000 dollar. Dit is inmiddels teruggelopen tot 45.000 dollar, maar nog steeds een hoog bedrag.
Ik begin een vermoeden te krijgen waar de oorspronkelijke geruchten van de slechte verkopen vandaan kwamen: vrijwel al deze plasma-televisies zijn terecht gekomen in de commerciële sfeer, en maar weinig bij mensen ’thuis’. Maar dat kan Panasonic natuurlijk niets schelen.
Nachtclubs, stadions, universiteiten, casino’s en specifieke luxe kantoren. Als je in Las Vegas gaat kijken in Sam’s Town Hotel & Gambling Hall vind je er maar liefst 15 in de Race and Sports Book room – het grootste aantal op één locatie. Ook in een aantal pokerclubs vind je meer dan een enkele Panasonic 103″ televisie.
Presenteren en videoconferencing op het grote scherm
Apple heeft meerdere 103″ displays aangeschaft voor de vergaderzaal in Cupertino, zodat Powerpoints en videobellen een heel ander aangezicht krijgen. Een bedrijf als de Friedmutter Group gebruikt het scherm om levensgroot op de hoogte te blijven van het wel en wee in ander kantoren zoals in Macau en Dubai.
Panasonic en consorten hoeven dus niet bang te zijn dat ze blijven zitten met hun modellen van exorbitante grootte – en kunnen dus ook rustig doorontwikkelen naar modellen groter dan 150 inch.
Via StreetInsider.
Geef een reactie