Meridian Audio heeft Sooloos overgenomen – één van de meest veelbelovende, maar ook duurste digitale mediasystemen van het moment. Het bedrag wat hier mee gemoeid ging is niet bekend gemaakt.
Deze overname benadrukt dat het engelse Meridian flink aan de weg aan het timmeren is op het vlak van de high-end digitale media.
Volgens Tim Ireland, CEO van Meridian, lijken de bedrijven veel op elkaar in cultuur, product filosofie, het nastreven van perfectie, en marktbenadering. Toch lijkt een ‘gelijke cultuur’ een beetje vreemd, omdat Sooloos erg jong is (hun eerste product kwam ongeveer een jaar geleden uit), terwijl Meridian al veel langer bestaat.
Sooloos’ gebruiksgemak met Meridian’s technologie
Sooloos ziet de overname als een logische stap, waarbij de synergie toekomstige producten flink zal helpen.
“Onze Sooloos expertise zit aan de software kant, met een geweldige GUI (gebruikersinterface), maar Meridian maakt superieure digitaal-naar-analoog omzetters ten opzichte van die van ons”, legt Wellikof van Sooloos uit.
“Wij hebben er verstand van om persoonlijke data zo te manipuleren dat het leuk, gemakkelijk en ‘entertaining’ wordt. Dat is een zwak punt van Meridian, maar aan de andere kant hebben ze een fenomenaal succes op het vlak van de digitale audio.
De producten van Sooloos zullen via de dealers van Meridian verkocht gaan worden, maar de naam Sooloos blijft voorlopig bestaan. Ik ben erg benieuwd naar de eerste ‘Meridian-Sooloos’ producten, maar op het moment zijn daar nog geen enkele specifieke plannen voor bekendgemaakt.
Geef een reactie